Mobiliteit voor miljoenen – het beste voorbeeld: de Opel CorsaEen lange traditie: Laubfrosch, P4, Kadett, Corsa & co maken miljoenen mobiel

opel corsa

In 2019 viert Opel 120 jaar autoproductie – en dus ook 120 jaar innovatie voor iedereen. Het Duitse merk heeft een traditie van baanbrekende hoogtechnologische ontwikkelingen die snel worden doorgevoerd in de serieproductie. Dit maakt mobiliteit betaalbaar voor velen en de wagens veiliger, minder vervuilend, comfortabeler en meer functioneel. De reclamecampagne voor de 120ste verjaardag – “Opel. Born in Germany. Made for us all.” – is gebaseerd op deze filosofie. En dat gold al voor de allereerste Opel – de Patentmotorwagen “System Lutzmann” uit 1899 – net als voor alle andere modellen die volgden, van de “Doktorwagen” tot de “Laubfrosch” (boomkikker), de P4 en de Kadett. Vandaag is de Opel Corsa de erfgenaam bij uitstek van deze filosofie.

opel corsa 5 generations

Er is een Corsa-versie voor iedereen: singles, koppels en gezinnen! Het mag dus niet verbazen dat er al meer dan 13,5 miljoen exemplaren van werden geproduceerd sinds 1982. “De Corsa blijft een van onze belangrijkste modellen in Europa”, zegt Xavier Duchemin, Managing Director Sales, Aftersales & Marketing. De bestseller speelt dan ook een hoofdrol in dit jubileumjaar. “Opel is al 120 jaar bezig met het democratiseren van mobiliteit. Met onze auto’s maken we baanbrekende technologie en comfortuitrusting betaalbaar voor iedereen. Dat is ons handelsmerk, en de Corsa is daar het beste voorbeeld van”, aldus nog Duchemin.

Klik hier voor het volledig persbericht.